No products in the cart.
1. Algemeen
1.1 Contract
De huidige Algemene Voorwaarden, specifieke voorwaarden en bepalingen vormen samen de overeenkomst (hierna: "de Overeenkomst") en zijn van toepassing op de dienstverlening van biomundo.nl voor consumenten, gebruikers, natuurlijke personen of rechtspersonen, enz. (hierna: "gebruiker").
1.2 Doelstelling en activiteiten van Biomundo.nl
Biomundo.nl biedt de gebruiker diensten aan voor het vergelijken van verzendopties (online zoekmachine) voor pakketten en koeriersdiensten (hierna: “de Dienst”).
Biomundo.nl is een importeur, exporteur en gespecialiseerd in softwareprogramma’s voor bedrijven en telematica met betrekking tot het vergelijken van online diensten, ingedeeld in categorie CNAE 6209: “Overige diensten met betrekking tot informatie- en communicatietechnologieën”.
Het doel van Biomundo.nl is het exploiteren van een internetportaal gevestigd in Nederland, waarmee gebruikers via de website pakketten (pakketten, pallets, enz.) en koeriersdiensten van deur tot deur kunnen vergelijken en boeken met transportbedrijven en/of koeriersdiensten die onder CNAE 6209 vallen. Biomundo.nl fungeert als een online zoekmachine voor pakket- en koeriersdiensten, zodat gebruikers zelf een transportbedrijf kunnen kiezen op basis van prijs of verzendtijd.
Biomundo.nl heeft nooit direct of indirect contact met de verzonden goederen, pakketten, artikelen, enz. Biomundo.nl verzamelt, vervoert of slaat geen zendingen op die via haar website worden geboekt.
Als het gewicht en/of de afmetingen van de zending groter zijn dan opgegeven, ontvangt de gebruiker een aanvullende factuur voor de extra kosten van de zending.
Let op: pallets worden gewogen en gemeten inclusief de structuur van de pallet zelf (brutogewicht).
1.3 Identificatie van de dienstverlener met een Smart Shipping Software-oplossing
In overeenstemming met de Spaanse en Europese wetgeving, zoals bepaald in de wet 34/2002 van 11 juli inzake diensten van de informatiemaatschappij en elektronische handel, wordt vermeld dat Biomundo B2B & B2C geregistreerd staat onder KvK-nummer: 75263068.
1.4 Voorwaarden van de overeenkomst
Wij raden u aan onze Algemene Voorwaarden en specifieke bepalingen te lezen op biomundo.nl voordat u een zending boekt. U dient te bevestigen dat u deze heeft gelezen en begrepen (wat gelijk staat aan het accepteren van de voorwaarden van deze overeenkomst) voordat uw zending kan worden bevestigd.
Als dit de eerste keer is dat u gebruikmaakt van de diensten van Biomundo.nl, raden wij u aan onze contractvoorwaarden en gerelateerde links te bekijken voor meer gedetailleerde informatie. Het volgen van deze aanbevelingen helpt u:
A) Begrijpen wat u van ons mag verwachten.
B) De nodige informatie verkrijgen om pakketten en pallets te verzenden via logistieke dienstverleners onder optimale voorwaarden en met een perfecte service, evenals wat wij van u nodig hebben om een succesvolle levering te garanderen.
1.5 Acceptatie
Door gebruik te maken van deze website, Biomundo.nl, accepteert de gebruiker expliciet en zonder voorbehoud alle huidige algemene en specifieke voorwaarden die op de website zijn gepubliceerd. Dit geldt met name voor de aansprakelijkheidsbeperking van Biomundo.nl en de betrokken transportbedrijven (Spaans en Europees). Gebruikers worden daarom aangemoedigd om deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen, aangezien deze kunnen worden bijgewerkt.
De voorwaarden worden van kracht zodra de gebruiker de overeenkomst accepteert door een boeking te plaatsen of gebruik te maken van de Smart Shipping Solutions-software op de website van Biomundo.nl, ongeacht of de gebruiker zich registreert als vaste gebruiker of niet.
1.6 Wijzigingen in de voorwaarden
Biomundo.nl kan de voorwaarden bijwerken in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving. Wijzigingen kunnen voortvloeien uit wettelijke vereisten, en gebruikers wordt geadviseerd om deze voorwaarden regelmatig te raadplegen.
1.7 Regelgeving
Biomundo.nl is een commercieel bedrijf dat maximale transparantie biedt en volledig in overeenstemming is met de Europese wetgeving inzake facturering voor diensten binnen Europa en buiten de EU, volgens internationale verdragen. De voorwaarden van deze overeenkomst gelden als bijlage voor consumenten zoals gedefinieerd in de Spaanse en Europese wetgeving, waaronder:
1.8 Vertegenwoordiging van Biomundo.nl
Alleen de beheerders van Biomundo.nl zijn bevoegd om deze overeenkomst te wijzigen, annuleren of uitbreiden. Geen enkele andere persoon heeft de autoriteit om namens Biomundo.nl te onderhandelen.
1.9 Samenwerking met transportbedrijven en beperkingen
De gebruiker accepteert de samenwerking tussen Biomundo.nl en transportbedrijven, zowel nationaal als internationaal, en erkent dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn op deze samenwerkingen.
Als er beperkingen zijn opgelegd door transportbedrijven die niet in deze voorwaarden zijn opgenomen, zoals het vervoer van verboden goederen, gelden de voorwaarden van het transportbedrijf dat de gebruiker vrij kiest via de zoekmachine. Deze voorwaarden zijn te raadplegen op de website van het gekozen transportbedrijf.
De aanbevolen browserversies voor probleemloze toegang tot de website Biomundo.nl zijn als volgt:
Als de gebruiker hulp nodig heeft van Biomundo.nl om een oplossing te vinden, of vragen heeft over het gebruik of de werking van de Smart Shipping Solutions Software, kan de gebruiker contact opnemen via de klantenservice van Biomundo.nl: telefoon, online chat, e-mail en/of communicatiesystemen die beschikbaar zijn op de website Biomundo.nl.
Daarnaast informeert Biomundo.nl dat www.biomundo.nl een veilige omgeving biedt voor transacties.
De gebruiker geeft Biomundo.nl toestemming om filtertools of andere beveiligingsmaatregelen te gebruiken die zijn rechten waarborgen en fraude of onwettig of onregelmatig gebruik van de dienst voorkomen.
Alle redelijke maatregelen zijn genomen om ervoor te zorgen dat de informatie op deze website betrouwbaar en up-to-date is. Echter, Biomundo.nl accepteert geen verantwoordelijkheid voor fouten of weglatingen en behoudt zich het recht voor om informatie op deze website te corrigeren, aan te vullen of te verwijderen.
Toegang tot www.biomundo.nl wordt het hele jaar door gegarandeerd (24 uur per dag). Als de toegang tijdelijk wordt opgeschort wegens systeemfouten, onderhoudswerkzaamheden of andere redenen, is Biomundo.nl niet aansprakelijk. Het bedrijf zet zich echter in om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen, waarbij de technische, IT- en programmeerteams of de hostingverantwoordelijken ervoor zorgen dat de service spoedig weer beschikbaar is.
Alle inhoud op deze website (afbeeldingen, teksten, ontwerpen, links, informatie, enz.) is beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Het is onder geen beding toegestaan deze rechten over te dragen aan gebruikers.
De intellectuele eigendomsrechten van Biomundo.nl zijn uitsluitend eigendom van www.biomundo.nl. Het is verboden om enig deel van de inhoud van deze website geheel of gedeeltelijk te reproduceren of openbaar te maken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.
Gebruikers mogen geen domeinnamen registreren die syntactisch of semantisch lijken op www.biomundo.nl en die verwarring kunnen veroorzaken.
Biomundo.nl staat het gebruik van haar website of applicaties door onbevoegden niet toe. Het bedrijf is niet verantwoordelijk voor het gebruik van onjuiste of verouderde informatie door gebruikers. Biomundo.nl verbiedt publicaties die beledigend, discriminerend, obsceen, xenofobisch of pornografisch zijn, evenals inhoud die virussen of schadelijke software bevat.
Gebruikers mogen informatie van Biomundo.nl downloaden voor persoonlijk gebruik en documenten en afbeeldingen afdrukken zolang de copyrightvermeldingen zichtbaar blijven. Het gebruik van deze informatie op andere websites of voor commerciële doeleinden is verboden zonder schriftelijke toestemming van Biomundo.nl.
Gebruikers zijn verplicht de lijst met verboden artikelen te raadplegen op de website van Biomundo.nl en bij het gekozen transportbedrijf. Deze lijst omvat, maar is niet beperkt tot:
Indien de gebruiker een van deze goederen wil vervoeren, dient hij contact op te nemen met Biomundo.nl voor informatie over speciale transportopties.
Gevaarlijke goederen en illegale producten in de handel
Verboden artikelen in lucht-/expressdiensten:
Voor de hierboven genoemde verboden artikelen moet de gebruiker controleren of het door hen gekozen transportbedrijf het vervoer van deze producten toestaat. Zo niet, dan moet contact worden opgenomen met Biomundo.nl om informatie te verkrijgen over speciaal transport voor deze producten.
Artikelen uitgesloten van schadevergoeding/claims:
De verzekering van Zeleris International Terrestrial B2C dekt geen vloeistoffen of breekbare goederen.
Daarnaast is het volledig verboden om samengevoegde/omwikkelde dozen te verzenden, behalve gepalletiseerde goederen.
Alle verboden en/of uitgesloten artikelen worden uitsluitend op verantwoordelijkheid van de gebruiker verzonden. Daarom worden geen claims voor schade/breuk geaccepteerd, en Biomundo.nl behoudt zich het recht voor om juridische stappen te ondernemen tegen de gebruiker als gevolg van mogelijke schade of verlies.
Gepalletiseerde goederen:
Het verzenden van gepalletiseerde goederen is alleen toegestaan via de transportbedrijven TNT en/of Seur of de door Biomundo.nl aangewezen vervoerders zoals TDN, Pallex Iberia of CBM Pallet. Het maximale gewicht voor Pallex Iberia en CBM Pallet is 1.200 kg, en voor TDN en Seur is dit 1.000 kg. Biomundo.nl is niet verantwoordelijk voor kosten veroorzaakt door gebruikers die pallets verzenden via andere transportbedrijven dan de hierboven genoemde.
Bij ontvangst van het pakket:
De ontvanger moet bij het tekenen van het ontvangstbewijs aangeven dat er verborgen schade kan zijn, indien er tekenen zijn dat de goederen beschadigd kunnen zijn. Anders is de vervoerder niet verantwoordelijk voor eventuele schade.
6. Gegevensbescherming:
Conform Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad inzake de bescherming van persoonsgegevens, evenals de Spaanse Wet 3/2018 van 5 december, worden de door de gebruiker verstrekte persoonsgegevens bewaard zolang de zakelijke relatie duurt of zolang nodig is om aan wettelijke verplichtingen te voldoen.
Gebruikers hebben het recht om te weten of Biomundo.nl hun persoonlijke gegevens verwerkt, en kunnen toegang, correctie of verwijdering van hun gegevens vragen. Neem hiervoor contact op met de functionaris gegevensbescherming via: dpo@protocoloslegales.es.
7. Promotiecodes en communicatie:
8. Verplichting tot bemiddeling door Biomundo.nl
Biomundo.nl biedt de gebruiker(s) een zoekfunctie op de website waarmee de gebruiker een transportbedrijf kan kiezen dat het meest geschikt is op basis van prijs, transittijd, enz. Zodra de gebruiker een transportbedrijf heeft geselecteerd, is Biomundo.nl exclusief verantwoordelijk voor het beheer en de coördinatie van de verzending via het door de gebruiker gekozen bedrijf. Alle transportbedrijven die via de zoekfunctie worden aangeboden, zijn betrouwbaar, werken samen met Biomundo.nl en hebben een contractuele relatie met hen.
Biomundo.nl organiseert via zijn Smart Shipping Solutions-software de ophaling en levering van de verzending op basis van de door de gebruiker verstrekte ophaal- en aflevergegevens, zonder rechtstreeks in contact te komen met de goederen. De gebruiker kiest volledig vrij met welk transportbedrijf hij de dienst wil afsluiten. Biomundo.nl behoudt zich het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving online beschikbare prijzen, kortingen of diensten te wijzigen of te verwijderen.
9. Verplichtingen van de gebruiker en vrijwaring van aansprakelijkheid voor Biomundo B2B & B2C
Voor een efficiënter beheer van eventuele incidenten moet de gebruiker contact opnemen met Biomundo.nl, die namens de gebruiker contact opneemt met het transportbedrijf. Biomundo.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele acties die de gebruiker rechtstreeks met het transportbedrijf onderneemt.
De gebruiker is volledig verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie die hij via de website verstrekt, waaronder persoonsgegevens, afmetingen en gewicht van de verzending (pakket, stuk, enz.), de inhoud van het pakket en financiële en fiscale gegevens.
De gebruiker is als enige verantwoordelijk voor het correct verpakken van de verzending en het gebruik van geschikte verpakkingen. Elektronische en computerapparatuur moet worden verzonden in de originele verpakking. Alle artikelen moeten correct worden verpakt en beschermd voor transport. Er wordt aangenomen dat een goed verpakt pakket geen schade oploopt, zelfs niet bij ruwe behandeling. Claims voor artikelen die niet volgens de verpakkingsaanbevelingen zijn verpakt, worden niet geaccepteerd.
Indien de verzending niet correct is verpakt, is Biomundo.nl niet aansprakelijk in geval van schade; de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. Biomundo.nl is in dergelijke gevallen niet verplicht om de daaruit voortvloeiende kosten te dekken. Als de verzending schade toebrengt aan andere pakketten tijdens het transport, is de gebruiker de enige aansprakelijke partij. Artikelen die niet worden geleverd in een onbeschadigde en correct opgevulde doos zijn uitgesloten van de diensten van Biomundo.nl. Deze verzendingen kunnen vertraging oplopen, worden teruggestuurd of worden vastgehouden totdat de gebruiker ze ophaalt.
Na onderzoek van de verpakking door het transportbedrijf en bij een constatering van ongeschikte verpakking, is Biomundo.nl vrijgesteld van enige verplichting tot schadevergoeding. In dergelijke gevallen kan Biomundo.nl weigeren de verzending te vervoeren totdat de opdracht wordt geannuleerd (mislukte ophaling of retournering naar de afzender).
De gebruiker moet ervoor zorgen dat de verpakking geen schade kan veroorzaken aan transportmedewerkers.
De gebruiker moet ervoor zorgen dat de verzending wordt overgedragen aan het transportbedrijf dat bij het afsluiten van het contract is gekozen.
Voor bagageverpakkingen moeten koffers goed worden beschermd. Handvatten en wielen moeten binnen de verpakking worden opgenomen en mogen niet zichtbaar zijn. Als de koffer niet volledig in de verpakking zit, wordt deze beschouwd als een verpakking en niet als de inhoud van de verzending. Om bagage correct te beschermen, moet de koffer in een doos worden geplaatst of correct worden gebundeld.
Transport- en koeriersbedrijven zijn niet verantwoordelijk voor onjuiste of onvoldoende verpakking door de gebruiker.
10. Verantwoordelijkheden van de gebruiker en verzendvoorwaarden (vervolg)
De gebruiker is volledig verantwoordelijk voor de juiste etikettering van de zending. Elk pakket dat deel uitmaakt van de zending moet de etiketten correct op het grootste oppervlak dragen zodat ze duidelijk zichtbaar zijn, inclusief verzendetiketten, adresbladen en, in sommige gevallen, commerciële facturen. De koerier van het transportbedrijf kan de zending weigeren als hij van mening is dat deze niet correct is geëtiketteerd of als het gewicht en de afmetingen groter zijn dan opgegeven. Elke fout in de etikettering is de verantwoordelijkheid van de gebruiker en noch Biomundo.nl, noch het transportbedrijf zijn verantwoordelijk voor de kosten die ontstaan door etiketteringsfouten die vertragingen of retourzendingen kunnen veroorzaken.
De gebruiker moet ervoor zorgen dat alle verstrekte informatie bij de bestelling juist en waar is, en dat alle vereiste gegevens zijn verstrekt, inclusief specifieke gegevens over de artikelen. Als er gegevens ontbreken of als de informatie niet klopt, kan de koerier of het transportbedrijf de dienst weigeren, en is de gebruiker verantwoordelijk voor de gemaakte kosten.
Elke boete die voortkomt uit het niet naleven van de wettelijke verplichtingen die van toepassing zijn op de verzonden artikelen, is voor rekening van de gebruiker.
De voorwaarden voor de zending, wat betreft de directe behandeling van het pakket (ophaling, transport en levering), kunnen worden geraadpleegd op de website van het transportbedrijf dat door de gebruiker via de zoekfunctie van Biomundo.nl is geselecteerd. Als de voorwaarden van het transportbedrijf niet overeenkomen met die van Biomundo.nl, prevaleren de voorwaarden van het transportbedrijf. Echter, de clausules met betrekking tot de “vergoeding door het bedrijf” (Biomundo.nl) prevaleren de voorwaarden van de website van Biomundo.nl boven die van het transportbedrijf.
De gebruiker kan de dag en het tijdsblok voor de ophaling van de zending kiezen. De beschikbaarheid moet worden gecontroleerd via de kanalen van het programma op de website van Biomundo.nl, aangezien niet alle diensten of transportbedrijven de ophaling op het door de gebruiker gewenste tijdstip kunnen garanderen. Het is raadzaam de beschikbaarheid vooraf te controleren voordat de aanvraag in de online zoekmachine wordt ingevoerd.
Afhankelijk van het transportbedrijf, als de koerier de zending niet op het afgesproken tijdstip kan ophalen, zal hij telefonisch contact opnemen om een ander tijdstip af te spreken of een kennisgeving achterlaten in de brievenbus of onder de deur. Als de gebruiker een wijziging in het tijdstip of de datum van de ophaling nodig heeft, moet dit via Biomundo.nl worden gedaan, die een toeslag kan heffen voor een mislukte ophaling (afhankelijk van de kenmerken van de zending) als het transportbedrijf zich al heeft verplaatst. Als er geen verplaatsing heeft plaatsgevonden, zal het wijzigen van de datum of tijd geen extra kosten met zich meebrengen voor de gebruiker.
Alle klachten moeten vergezeld gaan van het ophaalbewijs dat door het transportbedrijf is verstrekt. In sommige gevallen zal de koerier een document verstrekken dat door de gebruiker moet worden ingevuld met de ophaal- en afleveradressen van de zending.
De gebruiker moet ervoor zorgen dat de koerier de kopie van het etiket ondertekent die voor de gebruiker is, of de koerier vragen om het ondertekende ophaalbewijs.
In het geval van een teruggestuurde zending bij betaling tegen rembours, wordt de vergoeding voor deze rembours bij de oorspronkelijke zending niet terugbetaald. De retourkosten worden niet belast met deze vergoeding.
Als de zending niet op de aangegeven bestemming kan worden geleverd, zal het transportbedrijf een kennisgeving van het incident achterlaten. De ontvanger kan deze kennisgeving raadplegen op de website van Biomundo.nl om de levering opnieuw in te plannen of de zending op te halen bij de magazijnen van het transportbedrijf. De ontvanger heeft vijf dagen vanaf de eerste leveringspoging om contact op te nemen met het transportbedrijf. Als deze periode verstreken is, kan het transportbedrijf de zending opslaan (en is de gebruiker verantwoordelijk voor de opslagkosten) of de zending terugsturen naar de afzender voor rekening van de gebruiker. In dit geval zal Biomundo.nl een toeslag toepassen. Het transportbedrijf dat de terugzending uitvoert, zal hetzelfde zijn als dat van de oorspronkelijke service en onder dezelfde voorwaarden. Als deze periode van vijf dagen verstrijkt, kan het transportbedrijf de zending vernietigen. De zending kan ook worden vernietigd in de volgende gevallen:
Als de gebruiker of de ontvanger de vereiste douanebelastingen niet heeft betaald (op de Canarische Eilanden of Balearen) en andere landen waar douanebelastingen vereist zijn.
Als de goederen worden opgeslagen in de faciliteiten van het transportbedrijf of van (Biomundo.nl) zonder dat de gebruiker instructies verstrekt voor een nieuwe levering, worden ze na 3 maanden als verlaten verklaard en dus vernietigd, in het geval van particuliere gebruikers (niet-professionals), vanaf de eerste poging tot levering op bestemming, en binnen een termijn van 15 kalenderdagen in het geval van professionals (zelfstandige ondernemers, bedrijven, enz.), met de mogelijke kosten (opslag, retourzending, douane, enz.) voor de gebruiker.
Op basis van de informatie van het transportbedrijf, toont Biomundo.nl richttijden. De ophaaltijden en de levertijden worden niet gegarandeerd, de transportbedrijven zullen proberen zich te houden aan het aangegeven tijdstip voor de ophaling en de aangegeven levertijd, afhankelijk van de contractuele dienst, tijdens werkdagen, vanaf het moment van daadwerkelijke ophaling van de goederen door de vervoerder en de logistieke kenmerken van de geselecteerde bestemming.
De levertijd van alle zendingen begint op het moment dat de vervoerder de goederen ophaalt, nooit op het moment van het contracteren van de dienst door de gebruiker of het vaststellen van de ophalingsdatum.
Noch Biomundo.nl, noch de transportbedrijven zijn verantwoordelijk voor schade, kosten of verliezen die kunnen optreden als de gebruiker zijn verplichtingen niet nakomt. De gebruiker zal alle verantwoordelijkheid dragen voor het niet naleven van de voorwaarden van dit contract. De gebruiker neemt de volgende kosten op zich, hoewel niet uitsluitend: transportkosten, operationele en brandstoftoeslagen, incidenten, douane, btw, opslag, rente en belastingen.
De gebruiker is verantwoordelijk voor het “volgen” van zijn zending via de beschikbare kanalen en voor het oplossen van eventuele incidenten die zich kunnen voordoen binnen een maximale termijn van vijf dagen vanaf het moment van verzending. Als de zending wordt teruggestuurd omdat het incident niet opgelost kon worden, zal hetzelfde transportbedrijf de retourzending uitvoeren onder dezelfde voorwaarden als de eerste verzending, en zullen de juiste toeslagen worden toegepast.
De gebruiker zal Biomundo.nl de vereiste gegevens verstrekken voor het verkrijgen van een bevredigende service.
De gebruiker zal Biomundo B2B & B2C de documenten verstrekken die nodig zijn om schadegevallen zoals diefstal, ongevallen, verlies of schade af te handelen.
De transportdagen zijn van maandag tot vrijdag; zaterdagen, zondagen en feestdagen worden niet meegerekend als transportdagen. Zendingen kunnen vertraging oplopen door omstandigheden buiten de controle van Biomundo.nl en het transportbedrijf.
Wanneer de laad- en/of loswerkzaamheden van de zending bepaalde hulpmiddelen of diensten vereisen om geladen of gelost te worden, is het de verantwoordelijkheid van de gebruiker om deze middelen te voorzien. Als het transportbedrijf instemt met het laden of lossen van een zending die deze service vereist, is Biomundo.nl niet verantwoordelijk voor eventuele schade die hierdoor kan ontstaan.
Biomundo.nl accepteert geen leveringen op een postbus, behalve met Correos, of op een privé brievenbus.
“SERVICES NIET ACTIEF OP DIT MOMENT, VOOR BETALING BIJ AFLEVERING”
De betaling voor de service bij levering wordt gedaan door de ontvanger op het moment van levering. De ontvanger moet ervoor zorgen dat het bedrag dat op het afleveringsbewijs staat, dat de koerier of vervoerder op het moment van levering verstrekt, wordt betaald. Er kan geen enkele klacht worden ingediend zonder het afleveringsbewijs. Evenzo, als de stickers (die bij de bestelling worden verstrekt) niet correct zijn afgedrukt en geplakt, garandeert Genei.nl niet de juiste afhandeling van de betaling bij levering. In dit geval wordt alleen het percentage dat in rekening is gebracht voor de verwerkingskosten van de betaling bij levering, zoals vermeld op de factuur, vergoed.
Als u een zending tegen betaling bij levering wilt doen met de optie dat de ontvanger de goederen kan inspecteren voordat hij betaalt, moet u dit uitdrukkelijk aangeven bij het bestellen van de zending, door in de opmerkingen voor de bestemming “Laat de ontvanger het pakket openen voordat hij betaalt” in te vullen. Deze praktijk wordt niet aanbevolen, omdat de transport- of koeriersbedrijven niet verantwoordelijk zijn voor klachten in geval van incidenten (schade) tijdens het transport, en Biomundo.nl is dat ook niet.
Wanneer de oorsprong en bestemming van de zending zich in twee verschillende landen bevinden, wordt de verantwoordelijkheid van Biomundo.nl geregeld door het CMR-verdrag (internationale overeenkomst), waarvan de bepalingen prevaleren boven deze overeenkomst in geval van tegenstrijdigheid. Dit betreft het wegvervoer.
Als het transport per luchtvracht is, geldt in het geval dat het land van herkomst en het land van bestemming verschillend zijn, het Verdrag van Warschau of Montreal, afhankelijk van de toepasselijke wetgeving van het land, waarvan de bepalingen ook prevaleren boven deze overeenkomst. In de meeste gevallen zou dit verdrag de verantwoordelijkheid van Biomundo.nl beperken in geval van verlies of schade aan de zending. In sommige gevallen moeten er documenten bij de zending worden gevoegd die, indien niet bijgevoegd, vertraging of een toeslag kunnen veroorzaken die voor rekening van de gebruiker komt.
Als de zending buiten de EU wordt uitgevoerd, moet een commerciële factuur of proforma worden bijgevoegd (afhankelijk van of de zending al dan niet commercieel van aard is). De gebruiker moet een beschrijving van de zending en de reden voor de zending verstrekken; termen die in de douane zijn geregistreerd en die overeenkomen met het verzonden artikel. Als dit niet het geval is, kan de zending worden geretourneerd of kan er een extra kosten worden toegepast. Ook kan in sommige gevallen een ingevuld en ondertekend Douane-Autorisatieformulier bij de zending moeten worden gevoegd. Zowel de Douane-Autorisatie als de commerciële of proforma factuur worden aangegeven op het moment van de bestelling. Als de genoemde documenten niet correct worden verstrekt, zijn de transporteur en Biomundo.nl niet verantwoordelijk voor de vertraging die kan ontstaan of voor de weigering van de zending bij de douane.
Als de gebruiker een ander bedrag opgeeft dan de waarde van de inhoud, is Biomundo.nl niet verantwoordelijk voor eventuele bijkomende kosten.
Als er vertraging optreedt door een van de onderstaande oorzaken, is Biomundo.nl niet verantwoordelijk. Ongeacht de reden van de vertraging die hieronder wordt vermeld, kunnen er geen claims, compensaties of terugbetalingen van de servicekosten worden ingediend.
Biomundo.nl vertegenwoordigt geen links naar derden, en is op geen enkele manier verantwoordelijk voor hun inhoud of gebruik. Het is niet toegestaan om de website, het logo of de producten van Biomundo.nl te kopiëren, te wijzigen, te promoten of te veranderen. Als de gebruiker toegang krijgt tot een website die gerelateerd is aan Biomundo.nl, gebeurt dit altijd op eigen risico. Biomundo.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van links naar websites van derden. Als de gebruiker een link naar Biomundo.nl maakt, moet deze direct zijn, zonder dat de hoofdpagina wordt gekopieerd, zonder een rand rondom Biomundo.nl te creëren, zonder het formaat van het logo van Biomundo.nl te wijzigen, zonder diensten van Biomundo.nl buiten de website te promoten, of zonder de pagina te linken vanaf een website die niet van de gebruiker zelf is. De gebruiker moet de schade vergoeden in geval van schending van de voorwaarden. Biomundo.nl kan ook juridische stappen ondernemen in de jurisdictie die het nodig acht wanneer de beschreven clausules niet worden nageleefd.
In geval van annulering van een zending, wordt het bedrag terugbetaald via dezelfde betaalmethode die door de gebruiker werd gebruikt bij het boeken van de zending, met aftrek van de overboekingskosten.
De retourtermijn voor niet-geregistreerde gebruikers is 2 weken. De retourtermijn voor geregistreerde gebruikers is 3 werkdagen.
Biomundo.nl is niet verantwoordelijk voor schade die de gebruiker heeft geleden als gevolg van of in verband met het gebruik van Biomundo.nl.
Biomundo.nl is vrijgesteld van alle verantwoordelijkheid die de gebruiker kan hebben verworven via derden via het portal. Biomundo.nl is niet verantwoordelijk voor schade die voortkomt uit de relatie met derden die gebruik maken van het portal. Bovendien, in overeenstemming met het privacybeleid van de Gegevensbeschermingsautoriteit, moet de gebruiker zijn e-mailadres verstrekken en zich identificeren, zowel als individueel persoon als wanneer hij of zij wettelijk de vertegenwoordiger is van het bedrijf dat de dienst afneemt.
10. Belangrijke informatie over internationale verzendingen en douane
Als uw zending de douane of havencontrole moet doorlopen, houd dan het volgende in gedachten:
Om ervoor te zorgen dat de zending correct naar de bestemming kan reizen, is het noodzakelijk dat u de benodigde documentatie voor de douane-afhandeling bij de zending voegt. Deze documentatie moet in het Engels zijn en op de computer of getypt. Biomundo.nl biedt gebruikers een proforma factuur die de gebruiker kan downloaden en bij de zending voegt, altijd ondertekend en gedateerd. Afhankelijk van de goederen en het land van herkomst of bestemming, kan de zending aanvullende documentatie voor de douane-afhandeling vereisen. Voor internationale zendingen is de maximale waarde van de goederen 20.000 €, zodat het totaalbedrag op de proforma of commerciële factuur deze hoeveelheid niet mag overschrijden.
In het geval van zendingen met een waarde van meer dan 20.000 €, MOET U CONTACT OPNEMEN MET B2B@BIOMUNDO.NL voor het aanvragen van een speciale service om de zending gedetailleerder te structureren.
ALS DE ZENDING DE NODIGE DOCUMENTATIE VOOR DE DOUGANE NIET BEVAT, KAN DEZE BINNEN 24 UUR NA AANKOMST BIJ DE DOUGANE WORDEN TERUGGESTUURD.
Het wordt aanbevolen dat de gebruiker zich VOOR HET VERZENDEN vergewist van de douanebeperkingen voor zijn goederen in het bestemmingsland en de benodigde documentatie gereed heeft.
Als de zending de douane niet bereikt met de benodigde documentatie, is Biomundo.nl niet verantwoordelijk voor de mogelijke terugzending naar het land van herkomst, noch voor de kosten die voortvloeien uit de terugzending of douanerechten die mogelijk zijn ontstaan.
Als de douane om documenten vraagt, zal Biomundo.nl deze aan de gebruiker vragen, maar is niet verantwoordelijk voor het feit dat de gebruiker niet reageert of de kennisgeving niet op tijd ontvangt.
Voor zendingen van of naar landen buiten de Europese Unie, inclusief de Canarische Eilanden, Ceuta, Melilla, Andorra, Noorwegen en Zwitserland, moet de gebruiker 4 kopieën van de proforma factuur bij de zending voegen en een exemplaar handmatig aan de transporteur overhandigen bij de ophaling.
Als de goederen worden opgehaald zonder de benodigde documentatie, zal Biomundo.nl contact opnemen met de gebruiker om een kopie van de ondertekende, gedateerde factuur in PDF-formaat te vragen. Biomundo.nl zal alle documentatie naar het transportbedrijf sturen, die zal beoordelen of de documentatie correct is. De gebruiker zal door Biomundo.nl worden geïnformeerd als het transportbedrijf of de douane de factuur afwijst of als deze incompleet wordt geacht.
Facturen moeten altijd in PDF-formaat worden gestuurd. Een afbeeldingsbestand is niet geldig.
Voor zendingen buiten de Europese Unie (inclusief de Canarische Eilanden, Ceuta, Melilla, Andorra, Noorwegen en Zwitserland) is de ontvanger verantwoordelijk voor alle kosten die verband houden met de douaneafhandeling. Bij niet-betaling door de ontvanger, zal de gebruiker alle kosten die voortvloeien uit de douaneafhandeling op zich moeten nemen, inclusief de kosten voor terugzending naar het land van herkomst als het pakket wordt teruggestuurd naar de afzender. De gebruiker is verplicht de ontvanger van de zending op de hoogte te stellen van de kosten en belastingen die moeten worden betaald bij het ophalen van de zending op de bestemming.
Evenzo, als het een invoer betreft, is de ontvanger verantwoordelijk voor het betalen van de belastingen of kosten. Het transportbedrijf zal de kosten voor het ophalen van de zending in Spanje meedelen, die moeten worden betaald bij de levering. Als er 48 uur voorbijgaan zonder betaling, heeft Biomundo.nl het recht om de artikelen bij de douane in Spanje achter te laten, en de mogelijke boetes die hieruit voortvloeien zullen ook voor rekening van de gebruiker komen.
De gebruiker is verantwoordelijk voor de kosten die ontstaan als de zending vanuit een land buiten het land van herkomst moet worden geretourneerd (de toepasselijke invoerrechten voor de zending zullen worden toegepast).
11. Logistiek centrum
Biomundo.nl beschikt over een logistiek centrum voor het ontvangen en opslaan van goederen van gebruikers die geen eigen fysieke ruimte hebben om deze op te slaan, en van waaruit deze goederen kunnen worden verzonden, met de noodzakelijke logistieke ondersteuning van Biomundo.nl en via de transportmaatschappij die de gebruikers kiezen.
Biomundo.nl is het enige bedrijf dat bevoegd is om de binnenkomst, opslag en verzending van goederen in het logistiek centrum te beheren, zowel van Spanje naar Europa als omgekeerd. Het is ook het enige bedrijf dat contact mag opnemen met de transportbedrijven die verantwoordelijk zijn voor het vervoeren van de goederen naar hun uiteindelijke bestemming.
De aard van de service mag in geen geval worden opgevat als juridisch of arbeidsrechtelijk, of als een handelsagentuurovereenkomst. In dit geval zullen de partijen hun respectieve activiteiten ontwikkelen volgens hun eigen werkwijzen, in hun eigen kantoren en met volledige onafhankelijkheid van elkaar.
De opslag- en logistieke adviesdiensten worden vergoed, en de gebruikers moeten de prijs betalen die in elk specifiek geval wordt vastgesteld. De kosten voor het transport van de goederen van het logistiek centrum naar de uiteindelijke ontvanger worden apart gefactureerd.
Indien de gebruiker een factuur die is ontstaan door de opslag niet betaalt, heeft Biomundo.nl na drie maanden vanaf de betalingsachterstand het recht om de goederen uit het logistiek centrum te verwijderen en deze te verkopen. De opbrengst van de verkoop zal worden gebruikt om de opslag- en logistieke kosten tot dat moment te dekken.
De verkoop van de goederen sluit het recht van Biomundo.nl niet uit om juridische stappen te ondernemen om de volledige schuld terug te vorderen en/of schadevergoeding te eisen voor de schade die is ontstaan door de niet-betaling.
Indien de waarde van de goederen zeer laag is, kan Biomundo.nl deze vernietigen en de gebruiker het volledige verschuldigde bedrag voor transport en/of opslag in rekening brengen, evenals de schade die voortkomt uit de niet-betaling.
Gebruikers kunnen uitsluitend goederen opslaan die voor legaal commercieel gebruik zijn en geen verboden goederen zijn. Verboden goederen worden gedefinieerd als diegenen waarvan de invoer, uitvoer, circulatie, bezit, handel of productie expliciet verboden zijn door een verdrag, wet of EU-regelgeving. De gebruikers zijn volledig verantwoordelijk voor deze goederen, en ontslaan Biomundo.nl van enige aansprakelijkheid die kan voortvloeien uit het bezit en de verkoop van dergelijke goederen, evenals voor schade die aan derden wordt toegebracht.
Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om alle vereiste vergunningen, licenties en administratieve certificaten te verkrijgen voor de opslag van goederen in het logistiek centrum en hun verdere distributie. De gebruiker is volledig verantwoordelijk voor alle juridische, administratieve of juridische gevolgen (overtredingen, boetes, schade aan derden, etc.) die kunnen voortvloeien uit het ontbreken van de benodigde vergunningen, licenties of certificaten.
De duur van de logistieke advies- en opslagservice is onbepaald, maar elke partij kan deze beëindigen door de andere partij ten minste een maand van tevoren te informeren. In ieder geval kunnen gebruikers de opgeslagen goederen pas ophalen uit het logistiek centrum als ze hun facturen en andere kosten die tijdens de serviceperiode zijn ontstaan, hebben betaald. Gebruikers kunnen de goederen niet ophalen voordat ze bewijs van betaling kunnen leveren.
De logistieke opslagcentra voor gebruikers zijn aanvullende diensten van Biomundo.nl in Spanje en Europa.
12. Abonnementsdienst “Biomundo PRO” (Binnenkort beschikbaar)
Daarnaast biedt Biomundo.nl een abonnementsplan aan op haar platform, inclusief speciale functies gericht op de professionele of zakelijke sector, die bedoeld zijn om de logistieke ervaring van de gebruikers te optimaliseren en te verbeteren.
Onder deze functies bevindt zich de mogelijkheid om zendingen te creëren met de eigen contracten die de gebruikers individueel hebben afgesloten met transportbedrijven. In dat geval biedt Biomundo.nl haar technologische platform aan voor het creëren en beheren van deze zendingen, waarbij Biomundo.nl niet verantwoordelijk is voor de voorwaarden die de gebruiker heeft afgesproken met het transportbedrijf, noch voor enig incident dat zich kan voordoen tijdens de verzending die door dat transportbedrijf wordt uitgevoerd.
Wanneer de gebruiker zendingen uitvoert via zijn eigen contracten met de transportbedrijven, zullen deze bedrijven de transportkosten factureren. Biomundo.nl zal de gebruiker een vast maandelijks bedrag voor het gebruik van het technologische platform en de specifieke functies van het “Biomundo Pro”-plan in rekening brengen, plus een variabel bedrag afhankelijk van het aantal gemaakte zendingen en de voorwaarden die met elke gebruiker zijn afgesproken.
Aangezien het om een lanceerplan gaat, zal de maximale duur van het abonnement duren tot 31 december 2025, en kan het op elk moment door beide partijen (gebruiker of Biomundo.nl) worden beëindigd, met een opzegtermijn van vijftien dagen voorafgaand aan de gewenste einddatum. In het geval dat de gebruiker de dienst wil beëindigen, is het een vereiste dat alle openstaande betalingen tot dat moment zijn voldaan.
13. Bijkomende kosten
De aanvankelijk weergegeven bedragen in de prijsvergelijker en de lijst van transportbedrijven zijn een basisreferentieprijs, waaraan verschillende kosten worden toegevoegd op basis van de uiteindelijke kenmerken van de gecontracteerde zending. Biomundo.nl behoudt zich het recht voor om de gebruiker de bijkomende kosten door te berekenen, afhankelijk van onder andere het gewicht, de afmetingen, extra handelingen die voortvloeien uit de kenmerken van elk pakket, afwijkingen van de regelgeving, het oorsprongsland of het bestemmingland van de zending, onjuiste adressen, afgelegen gebieden, retourzendingen en brandstoftoeslagen, onder andere, die de stijging van de transport-, handling- en beheerskosten dekken die voortvloeien uit de uiteindelijke service die door het door de gebruiker gekozen transportbedrijf wordt uitgevoerd.
Ter illustratie, en zonder dat het een gesloten lijst is, worden de volgende voorbeelden gegeven:
Extra handeling, onregelmatigheden in de verpakking en overschrijding van het gewicht/de afmetingen zoals opgegeven door de gebruiker: De gebruiker is verplicht het exacte gewicht en de afmetingen/volume van de zending te vermelden. Alle artikelen worden gescand door het transportbedrijf dat de goederen vervoert. Als het gewicht of volume hoger is dan door de gebruiker opgegeven, moet de gebruiker de meerkosten betalen die ontstaan door het verschil, en deze meerkosten zullen via dezelfde betaalmethode worden doorbelast die is gebruikt voor het boeken van de zending. De transportbedrijven zijn bevoegd om extra boetes toe te passen in gevallen waarin de gebruiker onjuiste gewichten en/of afmetingen opgeeft. Deze boetes zullen ook door Biomundo.nl aan de gebruiker worden doorbelast via dezelfde betaalmethode als de eerder genoemde meerkosten. Bovendien kunnen de goederen vertraging oplopen bij de levering of zelfs worden geretourneerd als er een verschil is in gewicht of volume dat hoger is dan opgegeven door de gebruiker. Biomundo.nl zal ook de meerkosten doorbelasten die door de transportbedrijven worden gefactureerd als gevolg van onregelmatigheden in de vorm van het pakket, onvoldoende verpakking, niet-oplaadbare goederen, niet ingepakte goederen en elk ander defect dat correctie vereist door de transportbedrijven.
Incidenten met betrekking tot ophalen/levering: Als de ophaling of levering om welke reden dan ook, veroorzaakt door de afzender of ontvanger, vertraging oploopt of uiteindelijk niet kan worden uitgevoerd, zullen de kosten ten laste van de gebruiker komen (inclusief retourkosten naar het oorspronkelijke adres). Evenzo is de gebruiker verantwoordelijk voor de kosten die ontstaan als er een fout is in het adres, zowel als het adres wordt gewijzigd als wanneer de gegevens onjuist zijn. In het geval van een ander postcode, wordt het behandeld als een nieuwe zending, met de bijbehorende kosten. Biomundo.nl zal ook de extra kosten die door de transportbedrijven worden gefactureerd voor ophalen en afleveren in afgelegen gebieden, conflictgebieden, geografische gebieden met specifieke kenmerken of andere soortgelijke omstandigheden doorbelasten, die een extra kostenpost met zich meebrengen voor de service.
Brandstoftoeslag: Om de extra kosten die transportbedrijven maken als gevolg van stijgende brandstofprijzen te dekken, zal Biomundo.nl een brandstoftoeslag toepassen, gebaseerd op de gemiddelde bedragen die door transportbedrijven worden doorbelast, om de variaties in de prijs van de geleverde diensten te compenseren.
In geval van debiteurposities of openstaande facturen: Biomundo.nl zal de toepasselijke rente voor achterstallige betalingen toepassen, waarbij het volgende onderscheid wordt gemaakt, afhankelijk van of de gebruiker een consument of een handelaar is:
Handelaars: In overeenstemming met artikel 7.2 van de Wet 3/2004, van 29 december, waarin maatregelen tegen betalingsachterstand bij handelsoperaties worden vastgesteld, komen de partijen overeen dat een vertragingsrente van toepassing is die gelijk is aan de som van de rentevoet die door de Europese Centrale Bank wordt toegepast op de meest recente hoofdfinancieringsoperatie die voorafgaand aan de eerste dag van het betreffende kalendersemester werd uitgevoerd, plus twaalf procentpunten. Naast het bedrag dat voortkomt uit de toepassing van de bovengenoemde vertragingsrente, moet de schuldenaar die in verzuim is een vast bedrag van 40€ betalen voor elke onbetaalde factuur, als schadevergoeding voor de incassokosten, zoals bepaald in artikel 8 van de Wet 3/2004, van 29 december, zonder afbreuk te doen aan het recht van de schuldeiser om een schadevergoeding van de schuldenaar te vorderen voor alle bewezen incassokosten die zijn ontstaan door de vertraging van de schuldenaar, en die het genoemde bedrag van 40€ overschrijden.
Naast de vertragingsrente moet de gebruiker die een debiteurpositie of openstaande facturen heeft, de volgende boete betalen als aanvullende contractuele boete op de hoofdverplichting: 105€ indien het een consument betreft, of 209€ indien het een handelaar betreft. Deze boete is cumuleerbaar met de vertragingsrente, zoals hierboven vermeld, alles in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen 1.152 en 1.153 van het Burgerlijk Wetboek en artikel 56 van het Handelswetboek.
Voordat Biomundo.nl kosten in rekening brengt op het saldo van de gebruiker, zal het bedrijf de gebruiker verzoeken om het saldo te regulariseren, door het wekelijks verzenden van e-mails. Na twee maanden vanaf het eerste verzoek zal Biomundo.nl de boetebedragen op de rekening van de gebruiker toepassen.
Biomundo.nl zal elk kwartaal het saldo van de gebruiker controleren en de boetebedragen geleidelijk in rekening brengen, zolang de gebruiker zijn saldo in een negatieve positie houdt.
Conform artikel 1.255 van het Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat Biomundo.nl het recht heeft om de goederen die zich onder haar bewaring bevinden en eigendom zijn van gebruikers die zich in een debiteurpositie bevinden of onbetaalde facturen hebben, in beslag te nemen.
14. Vragen
Indien er een vraag of suggestie is, dient de gebruiker deze naar de Klantenservice te sturen. Eventuele problemen die voortkomen uit de verzending moeten door de gebruiker worden gemeld via het menu voor Persoonlijke Hulp.
Biomundo.nl zal binnen een termijn van maximaal 72 werkuren op uw vraag antwoorden. De genoemde termijn van 72 uur is niet van toepassing in gevallen waarin de vraag van de gebruiker verwijst naar een eerder gemaakte vraag die op dat moment in behandeling is bij Biomundo.nl.
Als u geen geregistreerde gebruiker bent, kunt u uw vraag sturen via het volgende formulier:
https://www.biomundo.nl/contacto
Er zijn reclamatieformulieren beschikbaar voor de gebruiker. U kunt deze aanvragen bij uw persoonlijke adviseur via de Persoonlijke Hulp dienst.
15. Schadegevallen
Als na het zoeken naar de verzending, de transportmaatschappij het pakket als verloren beschouwt, zal Biomundo.nl een schadezaak openen zodat de gebruiker de benodigde documentatie kan verstrekken. Indien er vragen zijn over de schadezaak, is de Persoonlijke Hulp dienst van Biomundo.nl beschikbaar voor de gebruiker. Indien de gebruiker geen deel uitmaakt van de geregistreerde gemeenschap van gebruikers van onze tool, kan de gebruiker contact opnemen via https://www.biomundo.nl/contacto.
Wanneer de ontvanger een pakket in slechte staat/gebroken/damaged ontvangt, of vermoedt dat dit het geval is, moet dit worden aangegeven op het afleveringsbon of PDA van de chauffeur, en moet de gebruiker contact opnemen met de Klantenservice via het gedeelte Persoonlijke Hulp (https://www.biomundo.nl/contacto), binnen maximaal 48 uur na de levering van de goederen. In dit bericht moet de volgende informatie worden verstrekt: de referentie van de verzending bij biomundo.nl, de inhoud van de goederen, de opgelopen schade, de waarde van de goederen zonder BTW, een beschrijving van de buitenverpakking en de gegevens van de ontvanger. Het is noodzakelijk dat de gebruiker deze gegevens verstrekt om de schadezaak te kunnen openen.
Met deze gegevens wordt de schadezaak aangevraagd bij de transportmaatschappij via de Klantenservice van Biomundo.nl. Zodra de schadezaak door de transportmaatschappij is geopend, wordt deze behandeld en beheerd door de Schadeafdeling van Biomundo.nl. Bij twijfel over de procedure, zoals welke documenten er ingediend moeten worden, hoe deze te verstrekken, enz., kan de gebruiker de informatie raadplegen in het Help-gedeelte van onze website, de instructies die in de e-mail bij het openen van de schadezaak zijn bijgevoegd, of contact opnemen met de adviseur van Persoonlijke Hulp.
De afhandeling en oplossing van schadegevallen worden uitsluitend uitgevoerd door de transportmaatschappijen, waarbij de rol van Biomundo.nl zich beperkt tot het bemiddelen tussen de desbetreffende transportmaatschappij en de gebruiker.
Biomundo.nl zal incidenten met betrekking tot schade/breuk van de goederen alleen behandelen wanneer deze door de persoon die de verzending bij biomundo.nl heeft aangemaakt, worden gemeld.
In geen geval is biomundo.nl verantwoordelijk voor onjuiste verpakking of het ontbreken ervan, onvolledige of incorrecte etikettering, verboden artikelen, afwijkingen in gewicht en volume van het artikel ten opzichte van het overeengekomen, en overmacht zoals natuurrampen, blokkades, enz.
Biomundo.nl zal geen claims in behandeling nemen voor verlies van inkomsten, zakelijk verlies, verlies van gegevens, winst, contracten of andere schade die verband houdt met enig incident met de geleverde service.
Het is noodzakelijk om de beschadigde goederen en de verpakking ten minste 6 maanden te bewaren voor een mogelijke beoordeling door de Verzekeringsafdeling van de transportmaatschappij waarmee de verzending is gedaan, of voor het ophalen van de goederen in geval van schadevergoeding. Manipuleer, repareer of verlies de verpakking niet. In geval van schade is het essentieel dat de gebruiker dit uitdrukkelijk op de afleveringsbon of PDA van de transporteur vermeldt (bijvoorbeeld met de woorden ‘SCHADE’ of ‘BESCHADIGDE GOEDEREN’).
Zeleris, CTT, Seur, GLS en UPS voeren altijd een schadebeoordeling uit voor de goederen. Andere transportmaatschappijen kunnen ook verzoeken om de goederen op te halen als zij dit noodzakelijk achten voor de afhandeling van de schade.
De transportbedrijven kunnen verzoeken om de vernietiging van de goederen zodra de schadebeoordeling is uitgevoerd, om de gebruiker te compenseren voor de schade, ongeacht of de goederen gerepareerd kunnen worden of niet. Dit geldt bijvoorbeeld voor de bovengenoemde transportbedrijven.
In geval van verlies van de goederen, zodra de transportmaatschappij het traceren van de zending niet meer kan volgen, dient de gebruiker een beschrijving van de verpakking en de inhoud te verstrekken, en indien mogelijk, foto’s van de verpakking aan te leveren. De transportmaatschappij heeft 30 dagen de tijd om de zending te lokaliseren of deze definitief als verloren te verklaren.
Na het openen van de schadezaak ontvangt de gebruiker een e-mail met instructies over hoe de vereiste documentatie op het online platform voor schadegevallen kan worden geüpload, evenals twee sjablonen voor een claimbrief en een verklaring van waarde. De noodzakelijke documentatie is de aankoopfactuur van de leverancier zonder btw, de verkoopfactuur aan de ontvanger (betalings- of ontvangstbewijzen worden niet geaccepteerd als factuur), het ophaalbewijs, de offerte voor reparatie of vervanging van de goederen, en als het gaat om schade door breuk, moet de gebruiker de goederen zoals ze op bestemming zijn aangekomen behouden, inclusief de verpakking, en foto’s verstrekken van de buitenverpakking met het etiket of de etiketten van de transportmaatschappij(en) zoals het pakket op bestemming is aangekomen, foto’s van de interne verpakking en foto’s van de beschadigde goederen (JPG tot 500 kb). Het is verplicht om alle bovengenoemde documenten binnen de aangegeven termijn te verstrekken via het online platform voor schadegevallen om de bijbehorende schadevergoeding effectief te maken. Dit kan niet via e-mail of gewone post.
De termijn voor het indienen van de documentatie is 24/48 uur na de levering.
Als de ontvanger van een levering die als geleverd staat, beweert de goederen niet te hebben ontvangen, moet hij het affidavit-formulier invullen, dat door de Klantenservice wordt verstrekt zodra het incident is gemeld, waarin hij verklaart de zending niet te hebben ontvangen, vergezeld van een kopie van het identiteitsbewijs, paspoort, NIE, etc., van de ontvanger.
Als de gebruiker fraude of valse verklaringen doet, is hij de enige verantwoordelijk voor deze actie in alle juridische en administratieve opzichten.
Als om welke reden dan ook een zending verloren gaat en het transportbedrijf, nadat het onderzoek is afgerond, het als een diefstal beschouwt, zal er geen schadevergoeding worden verstrekt, tenzij de gebruiker een aangifte bij de politie of de nationale politie heeft ingediend, welke zo snel mogelijk aan Biomundo.nl moet worden verstrekt.
De Nieuwe BIOMIUNDO B2B & B2C is ontstaan in 2008, we zijn een jonge, groeiende organisatie en importeren Spaanse Biologische Producten, Super-Food, Gourmet en Servicies. Wij willen dat de Nederlandse consument kan genieten van hoog kwalitatieve biologische en supergod producten met een eerlijke en pure smaak. Doordat wij onze producten direct inkopen bij Spaanse boeren (zonder gebruik te maken van tussenpersonen) kunnen wij u de beste kwaliteit en eerlijke prijzen garanderen.